О ЧЁМ ГОВОРЯТ? 873

Обличчя з екрану: кого з кандидатів у президенти піарять українські телеканали

Незважаючи на зростання ролі соцмереж та інтернет-ресурсів, телебачення як і раніше залишається головним інструментом агітації на виборах 2019 року. EtCetera розбирався, кому належать українські канали і кого вони рекламують.

ФАКТ. За даними соцопитування КМІС за 2018 рік, 86% українців отримують інформацію про ситуацію в Україні через телебачення. В середньому українці дивляться по три українських телеканали, але довіряють тільки половині з них. Саме тому за кожним топовим кандидатом у президенти стоїть телеканал, який забезпечує йому інформаційну підтримку.

Обличчя з екрану: кого з кандидатів у президенти піарять українські телеканали

1 + 1. Телеканал «1 + 1» належить олігарху Ігорю Коломойському. Цей канал – лідер медіаринку. За даними КМІС, його дивляться 61% українців. При цьому 35% глядачів довіряють каналу. «1 + 1» дивляться переважно на заході та в центрі країни. Сьогодні телеканал є фактично «обличчям» лідера президентських перегонів – Володимира Зеленського. Показово, що в новорічну ніч українців, котрі дивилися «1 + 1», замість Президента привітав Зеленський. Крім популярного шоу «Квартал 95», на телеканалі транслювали телесеріал за участю коміка «Слуга народу». Служба новин ТСН регулярно випускає в ефір репортажі про команду «Зе».

Після націоналізації «ПриватБанку» у власника телеканалу склалися напружені стосунки з чинною владою, тому на телеканалі часто виходять сюжети з критикою чинного Президента. Влітку 2018 року в медіахолдингу заявляли, що Нацрада з телебачення і радіомовлення за погодженням з Адміністрацією Президента не хотіла продовжувати цифрову ліцензію для каналу. Але в результаті ліцензію «1 + 1» все ж отримав.

Відзначимо, що крім Володимира Зеленського телеканал активно піарить партію УКРОП, пов’язану з Ігорем Коломойським, і кандидата в президенти від цієї партії Олександра Шевченка. Про Юлію Тимошенко на каналі відгукуються нейтрально.

Обличчя з екрану: кого з кандидатів у президенти піарять українські телеканали

ІНТЕР. Телеканал «Інтер» дивляться близько 48% українців, але довірою він користується лише у 22% населення. «Інтер» традиційно дивляться жителі південних і східних областей України. Телеканал належить олігархові Дмитру Фірташу, але в структурі власності фігурують також імена Сергія Льовочкіна і Валерія Хорошковського. Раніше ресурси «Інтера» використовували для просування «Опозиційного блоку» і його лідерів, але після перестановок у партії телеканал став платформою для просування кандидата Юрія Бойка, який залишив «Опоблок». У лютому 2019 року Нацрада звинуватила телеканал у порушенні виборчого законодавства за те, що в новинному сюжеті подавалася передвиборча програма Юрія Бойка.

«Україна». Телеканал «Україна», що належить Ринату Ахметову, дивляться 44% українців. Довіряють йому, як і «Інтеру», близько 22%. Телеканал Ахметова рекламує «Опозиційний блок» і кандидата в президенти Олександра Вілкула.

Петра Порошенка на телеканалі майже не критикують. Більше того, дружина Президента Марина Порошенко вела на телеканалі ранкову гімнастику. Крім цього, канал приділяє багато часу піар-кампанії лідера Радикальної партії Олега Ляшка.

ICTV, СТБ. Ці два канали дивляться 36-39% населення. Обидва вони належать зятю екс-Президента України Леоніда Куми Віктору Пінчуку. Сьогодні Пінчук не має власної партії. У новинах на каналах зберігається нейтралітет щодо Петра Порошенка та інших політиків. Часто проскакують позитивні матеріали про Юлію Тимошенко і Анатолія Гриценка.

КАНАЛИ ПРЕЗИДЕНТА. Петру Порошенку належить «5 канал». Також з Президентом пов’язують новий телеканал «Прямий». Офіційно інвестором телеканалу є екс-глава КМДА Володимир Макеєнко, але експерти вважають, що телеканал перебуває в підпорядкуванні у команди Порошенка. Справа в тому, що телеканал «Прямий» транслює тільки хороші новини про Президента і робить це часто. Опонентів Порошенка – Юлію Тимошенко і Володимира Зеленського на «Прямому» регулярно критикують.

Обличчя з екрану: кого з кандидатів у президенти піарять українські телеканали

ЕКС-РЕГІОНАЛИ. На старті виборчої кампанії влітку-восени 2018 року відразу два телеканали змінили власників. Екс-регіонал Андрій Портнов отримав у трирічне управління телеканал Newsone, що належить Євгену Мураєву. Як відомо, Портнов після Євромайдану проживає у Відні.

Сам Мураєв створив ще один телеканал під назвою «Наші». Зараз на ньому піарять Олександра Вілкула, на користь якого Мураєв зняв свою кандидатуру на виборах президента.

Трансформації відбулися і в керівництві телеканалу «112». Офіційно власником каналу є німецький бізнесмен Едуард Катц, але неформальним власником у журналістському середовищі називають Віктора Медведчука. Частим гостем на телеканалі є один з лідерів «Опозиційної платформи – За життя» Вадим Рабинович. У нього є навіть авторська програма «Хто кому Рабинович» на каналі. Крім цього, на телеканалі піарять Юрія Бойка, який об’єднався з Медведчуком і Рабиновичем. До речі, «112 канал» дивляться 15% українців.

Феномен Володимира Зеленського, якому вдалося стати лідером президентської гонки, свідчить про те, що телебачення досі залишається сильним і багато в чому вирішальним фактором, який впливає на настрої виборців.

Поделиться
Висловити своє враження
Love
Haha
Wow
Sad
Angry

Залишити коментар

Увійти через соціальний аккаунт
опитування

Самое важное — в одном письме. Новости, реформы, аналитика — коротко и по сути.

Подпишись, чтобы быть в курсе.

Узнавай всё самое интересное первым — следи за нашими новостями в соцсетях

Спасибо, я уже с вами